Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Jediná cesta - keramika. Pro hifisty.

 o Navštíveno 2777x o
o 26.07.2013, 07:05 | Zdeny60
Možná to někoho zaujme a vybere si z toho své.
Musím se podělit o zážitek. Asi se o mě zde už ví, že holduji muzice, resp. jejímu kvalitnímu poslechu. Dosud jsem měl možnost slyšet ledacos a ledaskde, ale jaksi se mi vyhýbaly keramické měniče, až do minulé soboty. To jsem totiž navštívil jednoho slovenského kolegu, který zrealizoval svůj DIY projekt a k němu použil měniče Acuton s keramickými membránami a Ne magnety, to na středech a výškách. Na basech mu hraje 12´´ Eton s polymerní skleněnou membránou.
Zkráceně řečeno, čekal jsem všechno možné, ale ten první okamžik poslechu mě zastihnul poněkud nepřipraveného, použiju-li výrazivo jednoho z guru české high-endové scény.
Ta lehkost hudby, křišťálová průzračnost horské bystřiny za ranního slunce, prostá jakéhokoliv závoje, ta na dřeň odhalená detailnost projevu, to mi spadla huba na klíční kost!
V muzice není ani náznak nějakého syčivého závoje, který už dnes ani nevnímáme, protože to přichází už z nahrávek ze všech stran, lehkost a důraznost basů, masírujících bránici, ale nebučivých a bez dunění, no pánové, co vám mám vykládat.
Tohle je prostě zcela něco jiného, než klasika, co jsem doposud znal a že šlo i bedny z více než milionové kategorie.
Obávám se, že tohle neustojím a stanu se majitelem tohoto výrobku, doma zavrhnu všechno, co jsem dosud vybudoval a postavím nový aparát, udělám pořádnou místnost, protože to za to rozhodně stojí.
V sobotu vyrážím znovu na Slovač na další poslechovou seanci a pokud se znovu potvrdí to, co minulý týdem, jsem rozhodnut do toho jít. To, že následný prodej bude silně ztrátový, toho jsem si vědom, lidé jsou zblblí propagandou a nedokáží rozeznat, co je a co není dobré a pro naprostou většinu lidí DIY je synonymem pro nefunkční bastl, ale kdyby věděli mnozí z nich, jak se v tomto případě pletou!
Já jsem si o sobě myslel, že mě nemůže už v hifi moc věcí překvapit, ale toto jsem rozhodně nečekal a to vše při velmi nízké ceně (relativně).
Kdyby někdo chtěl pořizovat aparát a chtěl, aby dostal z muziky vše, pak keramika od Acuton je ta pravá cesta.

Jen uvedu, že Acutony najdete ve značkách, jako například Avalon (megakorunové záežitosti), ale ohlasy z internetu občas hovoří o ostrosti a agresivitě, ale zde v tomto případě rozhodně ne. Asi záleží na tom, jak je udělaný celý speaker management ( po česku výhybka) a celkové sladění všech prvků projektu.

Tomu pánovi na Slovensku se to povedlo a výsledek tedy stojí rozhodně za to.
Dovolím si zde při plném vědomí prohlásit, že nedávný poslech beden B&W 802D2 zdaleka nedosahoval takové kvality jako u tohoto DIY projektu, ale cena jej více než 3x převyšovala.Navzdory všemu diamantový výškáč v B&W kvality této keramiky zřejmě nedosahuje, i když patří mezi hrstku toho nej z nej na této planetě.O basech ani nemluvím.


o 26.07.2013, 13:11 | Milhauzz
No vidíš, člověk se pořád "učí". Tak gratuluju k dalšímu světlu na konci tunelu :)
o 16.08.2013, 06:32 | Zdeny60
Tak jen oživím - bedny jsou doma.
První dojmy - poněkud rozporuplné:-)
Nejsem zhvyklý na takovou čistotu všech pásem, zejména basů. To je asi nejvíce markantní věc, bas není jen "stejnobas", ale je slyšet a lze vnímat rozlišení strun, náběh po sáhnutí na strunu, její dozvuky...Měl jsem před tím BW801Matrix mkII a ty měly taky 12´´ bas, ovše, jak je vidět (asi ve všem), věda a technika postupuje kupředu a 12´´ od Etonu je prpstě fakticky daleko dál - detail na basech, ač to zní jako fráze, je jasně patrný. Kopák, basa, různé tympány, všechny tyhle basové nástroje vystupují z nahrávky jasně a s důrazem.
Druhé pozorování: hrají asi víc nahlas, než v minulosti. Jelikož tyhle měniče majío hodně menší zkreslení, než co jsem dosud vlastnil, hlasitost může být vyšší, aniž by unavovalal. Je to trochu nebezpečné, protožr člověk vysokou hlasitost ani nějak nevnímá, protože ho v hudbě nic tolik nedráždí. Středy a výšky jsou jemné (řekl bych, že na první poslech je jich méně, ovšem dle kmit. charakteristiky tomu tak není, průběh je ve středním a výškovém pásmu velimi příkladně lineární). Opět se zde asi projevuje ono menší zkreslení a také, dokonalé sfázování obou měničů.
Jev další - "velikost". Na té záleží:-) Myslím velikost zvuku. Buben už je jako buben, ne jak bubínek na lištičku, takový ten dětský, s modrožlutám lemováním:-) Basová kytara dokáže pohnout bránicí kdykoliv a kopák zabrní až v ledvinách. Co vnímám jako velký rozdíl proti dosud mým předešlým aparátům, tak je velikost lidského hlasu. Jeden by nevěřil, jak třebas Leonard Cohen, ale i Mark Knopfler a jiní, mají hluboký hlas (hodně dobře je to patrné i ve skladbě Perla od Vaška Neckáře, tady jsem měl vždy husí kůže, ale nyní mi stojí i poslední zbytky vlasového porostu:-)))
Dále - prostor. BW neuměla zobrazit tak palstický prostor. Toto přičítám opět klidu v podání všech pásem a také, sfázování a stabilitě sfázování všech měničů. Prostě zvuk není jako "všudejsem", ale vše je bodově zaostřené.
V nahrávce Roger Waters Amused to detah jsou Q-sound efekty velmi patrné a pes opravdu štěká někde venku na zahradě. Podkres rozhlasu, který provází celé album zní zleva ZA mnou -což nechápu, jako toho bylo docíleno:-)

Zatím jsem ve fázi sžívání se s bednami a čeká mě ještě dlouhá cesta, než bude vše odvedeno k dokonalosti. Ale cítím, že pro využití plného potenciálu budu muset dospět k aktivnímu zapojení, konečně si pořídím "pořádné" reprokabely a možná se dokopu i k tomu, že konečně udělám některé již dříve plánované akustické úpravy v pokoji (pokud ovšem nebudu vyděděn ze společného manželství:-)

Zatím jsem velmi spkojen, ale je ještě co zlepšovat, aby člověk mohl říct - konečná. A to bude ještě stát nemálo peněz a času.

Jinak ano - KERAMIKA JE TA SPRÁVNÁ CESTA:-)
o 16.08.2013, 07:33 | Tuner#2
Tak Eton měniče jsou špičkové to je bez debat. Kdo ty bedny staví? Máš nějaké info/foto?
o 16.08.2013, 10:50 | Zdeny60
Staví to jeden člověk z Nitry, je to projekt Stealth a odkaz na ně je tady, jsou to ty šikm, pod nickem fifi.
[ Link ]
o 16.08.2013, 23:40 | Tuner#2
I u nás byl člověk co stavěl z Etonu, dva roky vystovoval i na High-endu ;)
o 17.08.2013, 09:29 | Zdeny60
Tohle je vršek Accuton, spodek Eton.

Jinak ano, N.A. znám dobře.
o 17.08.2013, 14:10 | Davados
krásný a to jsem je neslyšel a nejspíš neuslyšim,(možná na High-endu).Za kolik je cca prodává a za kolik se třeba z bazarových věcí dá postavit zbytek řetězce?
o 08.11.2013, 07:54 | Zdeny60
Trošku oživím toto téma, protože tu je řada lidí, co má ráda kvalitní poslech a inspiroval mě k tomu příspěvek od milhauzze ze sousedního vlákna o AH.
Od léta uplynulo pár měsíců a u mě doma nastalo pár drobných, lec velmi zásadních změn, které posunuly zvuk mé sestavy o další stupně nahoru.

Předně, nyní hraje aparát v sestavě Stealth, Pass X2.5/Pass X150, Teac Esoteric DV50. Změna se tedy udála v tom, že původně instalovaný set Bryston byl nahrazen Passem. Výsledkem bylo to, že zvuk dostal trošku více barev a ubyla ta strojová chladnost a přesnost Brystona a nahradilo ji "lidské teplo", byť jen fousánkem, Pass totiž je také špičkově přesný zesilovač, nicméně mosfetovou konstrukci na rozdíl od bipoláru lze uchem snadno rozeznat při přímém srovnání.

Za další, jak jsem si po pár měsících uvědomi, bedny jsem dovezl zcela nerozehrané, zpočátku mi vadily basy, které byly velmi silné a postrádly mnou očekávanou přesnost a i trochu té tvrdosti tam pořád chybělo.
Tak po 3 měsících provozu je jasně patrné, že bednám chyběl denodenní drajv, jehož výsledkem je dnes uvolněná reprodukce basové oblasti, výrazně lepší prokreslení basů a celková uhlazenost projevu.

Ovšem změnu podstatnou jsem zaznamenal po té, co jsem původní (hodně dobré) reprokabely Shark Musical Dream nahradil napřed bi-wi zapojení těchto kabelů - zde byla změna k lepšímu jasná- ale hlavně, co Sharky nahradil Transparent Cable v ceně bratru 55.000Kč:-) Ještě, že jsem po spuštěníprvní skladby s těmito kabely seděl na ghauči, jinak bych si byl býval pěkně natloukl kostrč, jak bych šel na pr*el:-) Pánové, toto jsme nečekal ani omylem a původně zapůjčený kabel už mi říká "pane". Muzika se vyčistila ve všech pásmech neskutečným způsobem, ale co hodnotím jako největší přínos pro mě, je to, že nástroje jsou daleko separovanější v náhrávkávh typu "zvuková pasta", mezi něž patří například několik posledních počinů The Rolling Stones (jak víte, tak zejména Voodoo Lounch a The bigger Bang se nedají na běžném aparátu poslochta vůbec a na těch lepší jen zčásti). Nysní mě tyto nahrávky CD od rockových veteránů vyloženě baví a z té pasty začaly konečně vylézat jednotlivé aranže a hudební nápady. V oblasti basů došlo k nepatrnému úbytku co do objemu, ale ten je vyvážen opravdu markantním zlepšením definice detailů a dostavila se dosud postrádaná tvrdost, ve smyslu např. úderu na kopák, který prostě musí být krátký, tvrdý a úsečný, žádný dozníva´jící blemcák (pan Marek Eben kdysi použil krásný přímě r. basy jako když mlátíš hovnem o stan - to je naprosto dokonale popsaný rozblemcaný bas bez kontůr a bez tvrdosti). Takže Transparent Cable dokázaly doladit ten fous na basech, který mi trochu vadil a na středech a zejména na výškách se dostavila nebejsaná křišťálová brilance, baví mě sledovat práci bubeníků type Neil Peart od Rush, který sdi s různými činely a cinkátky jen hraje. I v největším fff jasně člověk sylším kdesi ťuknutý činel po hrušce nebo nějaký glocken spiel a pod. Tak dokonale keramický výškáč Accuton dokáže vydolovat ten nejjemnějí detail z nahrávky! Středy získaly vzduch a další prostor, vokály ve skladbách Petera Gabriela na desce UP prostě u člověka vyvolávají silné emoce a husí kůži, multivrstvý track na desce Mikea Oldfielda The Tubular Bells II prostě vyvolávají na tváři debilní úsměv a otevřenou hubu:-)
Nevěřil jsem, že kus káblu dokáže udělat takový div s hudbou! A to se jedná o kabel ze střední kategorie, rád bych viděl či raději slyšel hrát nějaký už drahý kabel například od Kimber za 150-200.000Kč.

Předevčírem krok další - výměna XLR stříbrného kabelu od Vincentů za kabel japonské provenience Furutech. 80cm dlouhý kabel mezi preampem a koncem jsem zapojil večer, unaven po dni a navíc po cestě ze SC , takže napůl ohluchlý z firemní uchrichtané Oktávky a 500km za sebou. Nicméně i přes tuto únavu jsem jasně zaznameal další nárůst ve vzdušnosti, ale zejména opět v ještě o fous větší brilanci na vyšších středech a výškách. Říkal jsem si, počkej do zítřka (tedy včerejška) a pak dělej závěry. No a včera v klidu podvečera, po procházce se ženou, kdy jsme si krásně popovídali o všem možném, ale i o hifi (děkuji, že tě mám a že mně toleruješ a podporuješ moje úlety)jsem si pustil své oblíbené CD od černého bluesmana pianisty Pientopa Perkinse-Back on top a - nestačil jsem se divit! POtvrdil se dojem z předešlého večera, výšky jasně ještě o kousek jiskrnější, ztratil se lehce nádech syrovosti, středy získaly ještě o kousíček větší rozlišení. Pravda, kabel musím dnes vrátit, ale vím, že tenhle japonec u mě doma zakotví - je k mání kratší, 0,5m verze, která bude navíc o trochu levnější a radši přestavím aparát v racku, abych ten kratší kabel mohl použít. Nemám chuť zkoušet další kabel, tenhle prostě sednul, měl jsem 2x po sobě obrovské štěstí, že mi kabely sedly a nemám potřebu nějak dál laborovat. Pravda, 12 litrů za půl metru kabelu není málo, ale jsou řádově dražší kabely, tak proč ne?

Hudba mě neskutečně baví, má to drajv, šťávu a koule, ale i jemnost akustických nástrojů, vokálů (Patricia Barber jako na živáku, Watersovy fantasmagorie s Q-soundem jsou prostě fantastické).
Já jsem tak rád, že jsem narazil na tyto bedny - opravdu s odstupem pár měsíců mohu říct, byl to bargain, superkauf, výprodej!

A ještě jeden zážitek od kamaráda stejně postiženého. Kamarád ze sousedního města je ujetý na zvuk Dynaudií. Prodal jsem mu moje Specail 25. Vydržely mu asi měsíc. Pak se u něj objevily BW 802N - to byl zcela jasný totální zvukový propadák, nechápu, jak tato bedna mohla získat řadu ocenění již od základu (tedy 802 Nautilus přes 802D s diamantovým výškáčem po 802DII Diamond -letos na výstavě s Classé-fakt špatný).802N šly po týdnu do světa a nastoupila těžká páka - Dynaudio Confidence 2 v provedení Signature (bedýnky bratru za 330.000Kč). Dojel jsem, čekal jsem hodně, ale toto ne. 4 kusy 6´středobasů předvedly basovou serenádu, ve spojení s Electrocompaniet monobloky o cca 200W předvedly to, co umí jen málokterý basák, Dynaudio to prostě umí. No stručně, je to prostě úžasné. Nicméně, nad C2 v hieararchii Dynaudia leží řada dalších modelů, nejbližší jsou Confidence 4.No a ty přistály vedle C2 o týden později! Tak to je už silá liga, bratru za 440.000Kč a právě tato bedna je ve světě mnohdy dávána na roveň BW 802DII. No, povím to tak. Dávat tyto dvě bedny na stejnou úroveň může jen hlušec, který neví, o co v hudbě jde. C4 jsou prostě o X tříd jinde a to zcela ve všech parametrech, co si lze představit. A to mám na mysli zvukový projev, ne papírová měření.
C4 je dospělá velká bedna cca 1,8m vysoká, 2x8´´ bas, 2x středy a 2x Esotar T330/II výška v D´Appolito konfiguraci, která do zančné míry eliminuje vliv místnosti na průběh zvuku (frekvenční i fázový). Proti C2 je cítit autorita basové části spektra, holt 4 basáky 8´´ dokáží hodně a k tou enormní čistota středovýškového pásma, tak, jak to u DA je vždy a věřmně, že i nadále bude. Na můj vkus v konkretní aplikaci jsem cítl lehký nadbytek basů (takže jinými slovy po instalaci bass-trapů bude vše OK), ale i trochu tu tvrdost ve středním pásmu, například bych upřednostnil trochu razantnější podání klavíru nebo rytmického bubnu. Vokály nemají chybu, barvy, barvy a baryv a zase barvy, špičkový úžasný prostor a detailnost muziky, autorita basové části, no fakt vynikající. Máme domluveno, že dovbezu svůj koncák Bryston s 500W na kanál, které je nekompromisně přesný, ale i syrový ve srovnání s EC, ty jsou na můj vkus příliš medové a á, jakožto odchovanec rosku, jsm tam postrádla ten krůček k dokonolasoti, což myslím, že by Bryston mohl dodat. Ale na hudbu, co kamarád poslouchá, hlavbně lehčí formy jazzu, to hraje náramně. Cohenův hlas je velmi emotivní, má hloubku, sametovost a objem. Eric Clapton na albu MTV Unplugged je prostě excelentní, krásy bicích v akutstkých nahrávkách spolu s aksutickou kytarou, no co dodat?
Komu nechybína účtu veselých 440.000Kč, chybu rozhodně neudělá a za 600-700 tisíc má aparát na skoro konečné.
Přesto já, jakožto mnoholetý uživatel Dynaudia, musím konstatovat, že v dnešní době, mé momentálmní etapě života, mi keramika sedí stejně dobře, na rock dokonce o chlup lépe a že pokud budu měnit bedny, tak upřímně, nevěděl bych, jakou cestou jít. Zdali přes nějaké Confidence, nebo Avalon s keramikou. Naštěstí mě toto dilema (věřím) v dohledné době nečeká, naopak mám jisté plány na další upgrade svých soustav a to jak po stránce estetické, tak i elektrické, časem přibydou nějaké ty monobloky a budu si užívat parádníhom zvuku.
Hifi je krásný koníček a pokud se nic dramatického nestane, vydrží s ním člověk až do doby, než ohluchne:-) Což věřím, že mě tak brzy nepotká.
Tak toliko seznámení s vyšší ligou v podovně DA Confidence v domácích podmínkách, v žádném studiu a i zhodnocení vývoje mého aparátu po nějaké době od pořízení.
o 10.11.2013, 05:12 | hifim@ni@k
Akutony jsem slyšel hrát v autě. Na můj vkus trochu ostré, ale třeba to bylo dané zbytkem řetězce. Navíc celkem divoce nastavené děličky a strmosti se snahou dosáhnout co nejvíce wow zvuku.

Jinak se to čte hezky a jsem zvědavý kam se dopracuješ. Nezkoušel jsi gregiho? Pracoval na nějakých lampáčích, bedýnkách apod., nevím jak je na tom teď. Rozhodně hodně chválil Eton a i dle diskusí jsou ty jejich basáky opravdu špička.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3348 sekund.